20/1/09

Joan Brossa i la televisió

Els molinets televisius (1990-1991)

[...] en què treballa actualment Joan Brossa i vers quins horitzons orienta el seu interès.
En tenim un resultat concret en el conjunt de molinets que utilitzava Canal 5 per a introduir i separar els espots publicitaris, molinets o poemes visuals en acció que ara ja porten la firma del poeta de Sant Gervasi i que corresponen a la vella idea, aplicada ja a la poesia escènica i a l' strip-tease per exemple, d'introduir el moviment a la poesia i d'extreure el màxim rendiment d'uns mitjans totalment desaprofitats des del punt de vista creatiu.

Joan Brossa: les sabates són més que un pedestal, Isidre Vallès i Rovira. (Alta Fulla, 1996)


[...]
-I a més, les cortinetes que et passen contínuament pel Canal 33 de la Televisió de Catalunya.

-Sí, però això va resultar una encerada. És clar que va ser culpa meva, perquè quan m'ho van dir, de seguida em va agradar la idea i jo no els vaig parlar de res econòmic. En començar a passar-ho no posaven ni la meva firma. Em vaig queixar i llavors sí, llavors van posar la firma. Però referent als diners em van fer un pagament d'entrada i prou, s'ha acabat. Em vaig tornar a queixar a les altes esferes i em van dir que la culpa era meva per no haver fet cap contracte. De manera que, segons sembla, encara gràcies que m'han donat uns diners en començar. Ja ho veus, referent a la taquilla sóc un perfecte passota.

-Tu la veus, la televisió?

-No en tinc. Poques vegades es veu la televisió com a servei públic. Només interessa l'èxit a través dels índex d'audiència i dels ingressos publicitaris.
Joan Brossa - Oblidar i caminar, Jordi Coca. (La Magrana, 1992.)

A aquestes alçades de l'entrevista, segueixo sense tenir tele i sense saber qui són les seves “stars”. Però sí; el “cutreluxe” fascina als joves i també als vells. Jo els aconsello que no comprin televisors.

Cataluña es la última colonia de España, entrevista de Sanchís – Amela – Amiguet, la contra, LA VANGUARDIA, p. 92, 30 d’abril de 1998 (Enciclopèdia Joan Brossa: televisió)

La Glòria Bordons ens ha proporcionat els molinets per a muntar aquest vídeo
Gràcies, Glòria