14/2/09

Merda!

Joan Brossa i Joan Miró

–Joan sempre deies que la teva paraula de comiat seria “merda”. No sé si ho has fet. Tant se val! la dic jo per tu: MERDA !
Joan Brossa, El diamant al capvespre, avui, 27-12-83

Joan Miró, M.Lluïsa Borràs i Joan Brossa el 30 de novembre de 1979 a la fundació Miró, fotografiats per Jaume Maymó

En Miró era el pintor que més admirava en aquells moments. Em sembla que el vaig conèixer en una trobada a casa de Joaquim Gomis i, quan el vaig veure, recordo que li vaig preguntar de seguida en quin estat estava quan pintava, “però vostè quan pinta es posa en un estat de vigília o al.lucinatori?”, i ell em respongué “no, no, jo no necessito prendre drogues ni res, quan agafo els pinzells i em poso davant d’una tela, entro en trànsit”.
entrevista a Joan Brossa, EL MÓN, núm. 162, 31-5-85

Documentació i redacció de Jaume Maymó
Gràcies, Jaume