"De lluny estant Brossa analitza la vida revelant-ne el secret maravellosament absurd."
Roland Penrose
Més enllà del cim del Tibidabo dels autòmats, s’han encès dos fars que projecten l’abecedari BROSSA i escampen l’obra del nostre poeta.
La primera llanterna, encesa el setembre del 2005, la trobem dins de la FUNDACIÓN ANTONIO PÉREZ de CUENCA, a dues passes del primer museu d’art contemporani de la pell de brau, del Museu d’Art Abstracte.
Antonio Pérez va ser un dels fundadors de l’editorial RUEDO IBÉRICO i col·laborador de la llibreria LA JOIE DE LIRE de François Maspero, a PARIS, en els foscos i difícils anys de la dictadura. També ha sigut un dels grans amics de SAURA –le voisin d’enface- i de MILLARES.
En aquesta geografia, en un exconvent de les Carmelitas Descalzas, del s. XVII, tenim el poeta envoltat d’artistes del grup EL PASO i en mig d’una llarga llista d’artistes contemporanis.
L’altra llanterna s’ha encès coincidint amb la inauguració del nou MUSEO DE OBRA GRÁFICA, de SAN CLEMENTE (Comunidad Castilla – La Mancha), el dia 25 de febrer de 2006, en un sorprenent edifici civil del renaixement castellà del s. XVI.
Poemes visuals i objectuals, llibres de bibliòfil i catàlegs, papers impresos i serpentines, orienten i enlluernen mirades llunyanes i, no sempre, desorientades.
Aquestes llums seqüencials, que fan l’ullet sense fatiga i que provoquen pluges de lletres i confetti, les podem veure gràcies a les donacions desinteressades de Jaume Maymó, l’amic del poeta “que es vesteix de mariner pels music-halls i fa fer ombres xineses amb diaris a la nostra amistat”.
Donacions desinteressades, amb el gran interès de donar a conèixer i difondre l’obra de JOAN BROSSA nord enllà, “tot sembrant sense por dels ocells”.
La primera llanterna, encesa el setembre del 2005, la trobem dins de la FUNDACIÓN ANTONIO PÉREZ de CUENCA, a dues passes del primer museu d’art contemporani de la pell de brau, del Museu d’Art Abstracte.
Antonio Pérez va ser un dels fundadors de l’editorial RUEDO IBÉRICO i col·laborador de la llibreria LA JOIE DE LIRE de François Maspero, a PARIS, en els foscos i difícils anys de la dictadura. També ha sigut un dels grans amics de SAURA –le voisin d’enface- i de MILLARES.
En aquesta geografia, en un exconvent de les Carmelitas Descalzas, del s. XVII, tenim el poeta envoltat d’artistes del grup EL PASO i en mig d’una llarga llista d’artistes contemporanis.
L’altra llanterna s’ha encès coincidint amb la inauguració del nou MUSEO DE OBRA GRÁFICA, de SAN CLEMENTE (Comunidad Castilla – La Mancha), el dia 25 de febrer de 2006, en un sorprenent edifici civil del renaixement castellà del s. XVI.
Poemes visuals i objectuals, llibres de bibliòfil i catàlegs, papers impresos i serpentines, orienten i enlluernen mirades llunyanes i, no sempre, desorientades.
Aquestes llums seqüencials, que fan l’ullet sense fatiga i que provoquen pluges de lletres i confetti, les podem veure gràcies a les donacions desinteressades de Jaume Maymó, l’amic del poeta “que es vesteix de mariner pels music-halls i fa fer ombres xineses amb diaris a la nostra amistat”.
Donacions desinteressades, amb el gran interès de donar a conèixer i difondre l’obra de JOAN BROSSA nord enllà, “tot sembrant sense por dels ocells”.
Bona part d'aquests materials que hi ha a la Fundación Antonio Pérez actualment formen part d'una exposició itinerant d'obra de Brossa que recorre diverses capitals europees.
Gràcies per compartir tot això amb nosaltres, Jaume.
1 comentari:
Us voldria informar que bona part d'aquests materials que hi ha a la Fundación Antonio Pérez actualment formen part d'una exposició itinerant d'obra de Brossa que recorre diverses capitals europees. En aquest moment és a Praga i a primers de febrer s'inaugura a Estocolm.
Publica un comentari a l'entrada