1/1/09

L'homenatge de Ferran Porta

No me n'hauria assebentat si no fos que, passejant per aquests blogs de Déu, fa un parell de dies vaig llegir sobre la iniciativa. Es tracta d'homenatjar Joan Brossa en el 10è aniversari de la seva mort, sobrevinguda el 30 de desembre de 1998.

Aquí ens coneixem tots, així que no cal que ens enganyem: d'en Brossa només sé que feia una poesia "diferent", visual, i que per això era especialment reconegut. Més enllà d'això, francament, ni idea. Bé, ni idea o... potser alguna cosa més sí que sé, d'ell. I no perquè ho hagi llegit, sinó perquè ho he vist.

Aquesta és la vista que tinc des del meu pis barceloní:

El Tibidabo se m'apareix, màgicament, entre dos edificis que els deus han volgut espaiats perque en Ferran pugui veure el Temple Expiatori, impressionant, il·luminat de nit.

Si fem un zoom...
Un interior d'illa, un espai perquè veïns i visitants puguin gaudir del sol, quan n'hi ha, i d'una certa tranquil·litat. Ah!, i d'àpats comestibles i a bon preu, en el restaurant que queda a la banda esquerra de la imatge.
.
Però us estareu preguntant a què ve tot plegat, oi? Doncs tanquem més la imatge, i...
.voilà!, el Faune d'en Brossa!

No ho tenia previst, per desconeixement profund de la seva obra, però alguna cosa he pogut aportar, finalment, al dia B (de Brossa, clar).

I per cert, sense buscar-ho per internet, algú sap on és, això? Alguna idea? (els qui heu estat a casa meva no podeu jugar-hi, tramposos! ;-)

Ferran Porta, In varietate concordia
Gràcies, Ferran!

1 comentari:

Allau ha dit...

Jo ho sé, perquè sóc gairebé veí i vaig a comprar al Bonpreu que hi ha al davant.

Fixa't a la primera planta de l'hotel: hi ha una aixeta gegantina de la que surten lletres. Serà un altre Brossa?